EDULLISET IV-SUODATTIMET HELPOSTI JA NOPEASTI   |   Tilaatko suurempaa erää?   -   pyydä tarjous!

Usein kysyttyä!

Onko Suodatinpisteen suodattimet huonoja, kun hintanne ovat niin halvat?

Pystymme hinnoittelemaan hintamme alhaisiksi pienen kustannusrakenteemme ja suurten ostojemme ansiosta. Suodattimiemme laatu on aina huolellisesti varmistettu, joten emme koskaan aseta hintaa laadun edelle.

Täytyykö ilmanvaihtokoneessa käyttää aina alkuperäisiä ilmanvaihtosuodattimia?

Ilmanvaihtokoneiden valmistajien myymät alkuperäissuodattimet ovat harvoin heidän itsensä valmistamia. Valmistajat ostavat niitä suodatinvalmistajilta, joten alkuperäinen suodatin ei välttämättä poikkea teknisesti tarvikesuodattimesta lainkaan.

Tärkeää on, että suodatin täyttää EN 779/2012 ja ISO 16890 -standardin mukaisen luokituksen. Kyseiset standardit määrittelee käytännössä, mitä kunkin suodatusluokan (G3, F7, ePM1(55%) jne.) suodattimen tulisi minimissään suodattaa ja kuinka tehokkaasti.

Mistä tietää, milloin suodattimet pitää vaihtaa?

Pientalokoneissa ei mitata paine-eroa suodattimen "yli", kuten isommissa ilmanvaihtokoneissa tehdään suodattimen tukkoisuuden selvittämiseksi. Kehittyneessä pientalon ilmanvaihtokoneessa on suodatinmuistutus, joka perustuu kuluneeseen aikaan (esim. 6 kuukauden välein). Paras apu on kuitenkin suodattimen silmämääräinen tarkistus aika ajoin. Kevään ja syksyn välisenä aikana ilmassa on paljon siitepölyä, pieneliöitä, itiöitä jne., joten on suositeltavaa vaihtaa suodatin ainakin keväisin ja syksyisin.

Muista että suodattimien vaihto on tärkein yksittäinen huoltotoimenpide ilmanvaihtojärjestelmälle!

Kannattaako tuloilman suodattimena käyttää F5(M5)- vai F7-luokan suodatinta?

Tulo- ja poistoilmassa kannattaa lähtökohtaisesti käyttää sitä suodatinta mitä siinä on käytetty silloin, kun ilmanvaihtojärjestelmä on säädetty.

Aikaisempaa suodatinta tiheämpi suodatin (F5 → F7) tulopuolella aiheuttaa asuntoon enemmän alipainetta, joka ei ole vaarallista, jos vaihtaa vain suodattimia tarpeeksi usein. Jos poistopuolelle laittaa tiheämmän suodattimen, voi ilmanvaihto muuttua jopa ylipaineiseksi ja se on vaarallista talon rakenteille.

Tarvitseeko minun rekisteröityä ostaakseni suodattimia?

Ei. Voit ostaa suodattimet rekisteröitymättä ja kirjautumatta. Luomalla käyttäjätunnuksen on ostamisesi kuitenkin seuraavalla kerralla nopeampaa ja voit helposti tarkistaa, mitä suodattimia tilasit edellisellä kerralla.

Tuleeko minulle kuluja, jos tilaan väärät suodattimet?

Suodatinpisteessä on poikkeuksellinen 100 vuorokauden ilmainen palautus, eli jos tilaat vahingossa väärät suodattimet voit palauttaa ne takaisin meille ilman mitään kuluja. Riittää, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme, niin saat palautusohjeet.

Ainoa poikkeustapaus on mittojen mukaan tilatut suodattimet, joilla ei ole palautusoikeutta, jos ne ovat annettujen mittojen ja suodatusluokan mukaiset. Varmistamme nämä asiat aina tilaajalta huolella!

Onko lasikuituinen suodatinkangas parempi kuin synteettinen?

Asia ei ole yksinkertainen. Perinteisesti lasikuituiset suodatinkankaat ovat suodattaneet pienemmällä energiankulutuksella yhtä tehokkaasti kuin synteettiset. Tilanne on kuitenkin muuttunut synteettisten kankaiden huiman kehityksen ansiosta ja nykyiset synteettiset kankaat ovat lasikuituisten veroisia ominaisuuksiltaan. Synteettiset kankaat ovat myös turvallisempia, koska niissä ei ole vaarana kuitujen leviäminen hengitysilmaan.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Noudatamme Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä, Sähköisen kaupankäynnin sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

Tuote- ja hintatiedot

Tuotteiden tuote- ja hintatiedot näkyvät kotisivuillamme. Hinnat eivät sisällä postikuluja ellei asiasta ole muuta ilmoitettu. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Lopulliseen hintaan lisätään toimituskulut 8,50€ - 11,90€. Yli 60€ arvoiset tilaukset toimitamme veloituksetta noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin.

Ilmainen nouto onnistuu arkisin klo 7.30 - 15.30 Nokian varastolta, osoitteesta Vannekatu 1.

Toimitus- ja säilytysajat

Toimitamme tilaukset Matkahuollon tai Postin noutopisteeseen 1-4 vuorokauden kuluessa tilauksesta.
Matkahuolto säilyttää noudettavia lähetyksiä 7 vuorokautta
Posti säilyttää noudettavia lähetyksiä 7 vuorokautta.

Toimitustavat ja -maksut

Matkahuollolla tilattaessa toimitusmaksu on lähellä-paketille 8,50€ ja ovelle toimitus on 11,90 €.
Postilla tilattaessa nouto toimipisteestä tai pakettiautomaatista on 8,90€.

Muut toimitukseen liittyvät huomiot

Matkahuolto

  • Pakettikohtainen enimmäispaino on 35 kg
  • yli 30 kg painava Lähellä-pakettina lähetetty lähetys vaihdetaan Bussipaketiksi ja ohjataan noudettavaksi Matkahuollon asemalta tai asiamiespisteestä.
  • Bussiennakko-palvelun voi liittää vain lähetyksiin, jotka sisältävät yhden paketin.

Posti

  • Monipakettilähetysten enimmäiserä on 10 kappaletta.
  • Kaikkien pakettien enimmäispaino on 35 kg ja enimmäiskoko 120 x 60 x 60 cm.
  • Pakettiautomaattiin voi lähettää enintään kooltaan 59 x 60 x 36 cm suuruisen paketin.

Maksutavat

Tilaukset maksetaan ostosten teon yhteydessä (5.10.2021 alkaen) Paytrail-maksupalvelun kautta. Käytössäsi on seuraavat maksutavat:

  • Nordea
  • Osuuspankki
  • Danske Bank
  • Tapiola
  • Säästöpankki/POP
  • Handelsbanken
  • Ålandsbanken
  • S-pankki
  • Norder
  • Aktia
  • LähiTapiola Pankki
  • Collector-lasku ja -osamaksu
  • Joustoraja-lasku ja osamaksu
  • Everyday-lasku ja osamaksu
  • Neocard
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Palautukset

Tuotteilla on 100 päivän ilmainen palautusoikeus, joka lasketaan tuotteen vastaanottamisesta.

Tilauksen peruuttaminen edellyttää, että tuote palautetaa moitteettomassa kunnossa ja palautuksen mukaan liitetään kopio lähetysluettelosta tai laskusta.

Noutopisteestä tai pakettiautomaatista asiakkaan noutamatta jääneitä lähetyksiä ei katsota palautuksiksi. Veloitamme niistä aiheutuneet palautuskulut asiakkaalta lähetyksen painon ja tilavuuden mukaan.

Palautusohjeet

Matkahuolto

Asiakaspalautustunnuksellamme voitte palauttaa veloituksetta Matkahuollon toimipisteestä. Antamalla tunnuksen kassavirkailijalle palautus lähtee meille automaattisesti.

Pitäkää palautuksesta kuitti tallessa jos lähetykselle sattuu tapahtumaan jotain.

Posti

Asiakaspalautustunnuksellamme voitte palauttaa veloituksetta Postin toimipisteestä. Antamalla tunnuksen kassavirkailijalle palautus lähtee meille automaattisesti.

Pitäkää palautuksesta kuitti tallessa jos lähetykselle sattuu tapahtumaan jotain.

Palautusosoite:
Enfil Oy
Vannekatu 1
37130 Nokia
info@suodatinpiste.fi
050 4415379

Reklamaatiot

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Jos pakkaus on vaurioitunut kuljetuksessa, tee lähetystä noutaessasi heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä meihin.

Virhe tuotteessa

Jos tilaamassanne tuotteessa on materiaali- tai valmistusvirhe, vastaamme tuotteen virheistä myös 100 päivän jälkeenkin. Jos havaitset virheen tuotteessa/tilauksessa ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Force Majeure

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Enfil Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Yhteystiedot

Enfil Oy
Vannekatu 1
37150, Nokia
info@suodatinpiste.fi
050 4415379